6 tipp a vállfájás megelőzésére

Önmasszázs a vállízület fájdalma miatt

Tekintettel arra, hogy ízületeink állapotát meghatározó mértékben befolyásolja életvitelünk, helytelen táplálkozási szokások, mozgáshiányos életmód, foglalkozási ártalmak, stb. Vannak akik soha nem gondolnak az ízületeikre és vannak olyanok, akik másra sem gondolnak. Az első kategóriába azok tartoznak akik soha nem tapasztaltak ízületi problémát. A másik kategóriába, azok, akik ízületi problémákkal bajlódnak.

Ízületi bántalmak kezelése

Ez a fejezet mindkét csoportnak szól. Érzékeltetni szeretném, hogy mennyire életbevágó az egészség szempontjából az önmasszázs a vállízület fájdalma miatt hajlékonyság.

A sérülések, a betegségek, a stresszes időszakok ugyanígy rajta hagyják lenyomatukat a testünkön: az izmainkban és a kötőszöveteinkben olyan letapadások, keményedések alakulhatnak ki, amelyek további fájdalmakat okozhatnak, […] Veled is előfordult már, hogy az íróasztal mellett hosszú órákig kényelmetlen testtartásban üldögéltél, és a munkanap végén már érezted, hogy merevek az izmaid, fájdalmas csomók képződtek a válladban? A sérülések, a betegségek, a stresszes időszakok ugyanígy rajta hagyják lenyomatukat a testünkön: az izmainkban és a kötőszöveteinkben olyan letapadások, keményedések alakulhatnak ki, amelyek további fájdalmakat okozhatnak, sőt, esetenként súlyos betegségekhez is vezethetnek. A sokat ismételt rossz mozgásminták ráadásul sérüléssel fenyegethetnek akár sport közben, akár a mindennapokban — így fordulhat elő például, hogy felemelsz egy bevásárlószatyrot, és becsípődik valami a derekadban. Léteznek azonban olyan gyógyító technikák, amelyek segítségével ezek az izom- és kötőszöveti elváltozások néhány egyszerű mozdulattal feloldhatók, így a szervezet saját öngyógyító folyamatai révén gyógyulhat. Az eredmény: akár hosszú évek, sőt, évtizedek óta magunkkal hurcolt fájdalmaktól is megszabadulhatunk.

Akkor is érdemes az ízületeken dolgozni, ha soha nem volt ízületi fájdalmunk. Hihetetlen, hogy az ízületek karbantartásával mennyivel nagyobb hajlékonyságot, mozgási képességet hozhatunk létre. Önmasszázs a vállízület fájdalma miatt munkám során alkalmazott speciális masszázstechnikák és mozgásgyakorlatok erre is irányulnak.

Általában a test és az ízületeink mozgásának csak elenyésző részét használjuk ki Hasonlóan az izmokéhoz. A szűkös mozgási lehetőség végül megmerevíti az izmokat és az ízületeket.

Muscle and Fitness testépítő és fitnesz magazin

Miközben ízületeink felszabadításán dolgozunk, észre fogjuk venni, hogy az egyes testrészen végzett munka megnöveli az egész test működési képességét. Az ízületek működésének megértéséhez át kell tekinteni a felépítésüket. Az ízületek olyan kapcsolatok ahol a test mozgásképes részei egymáshoz ízesülnek. Az ízületek lehetővé teszik a gördülékeny mozgást. Ha két csontvégződés mint pl. Az ízületek csodálatos módon megóvnak ettől.

Az ízesülő csontvégek többségét betakarja egy porcból álló védőréteg. A porcot talán egy folyadékkal telt szivacshoz lehetne hasonlítani. Az ízületek állandó alkotórészei: a porccal borított ízfelszínek, csontvégek az ízületi tok, az ízületi üreg, az ízületi nedv, és a szalagkészülék.

Sok esetben a két csontvég közé még külön porclemez, porckorong is illeszkedik. Az ízületek többsége egyszerű mértani formához hasonlít.

Mit szabad, és mit nem SMR masszázs (myofasciális önmasszázs) során

Alakja egyben megszabja az ízületben létrejövő mozgások lehetőségét is. A porcréteg átlagos vastagsága 0,mm. A csontvégeket kívülről borító és összetartó ízületi tok két részből áll. A külső, és belső rétegből. A külső rostos réteg az ízesülő csontok csonthártyájába megy át.

Mit szabad, és mit nem SMR masszázs myofasciális önmasszázs során Forrás A myofasciális önmasszázs SMR egy speciális nyújtási technika az izommerevség és fájdalom kezelésére.

A belső réteg termeli a folyadékot amely sikamlóssá teszi a porcfelszíneket. Az ízületi szalagok két csont között feszülnek ki, és csak mechanikai jelentőségük folytán tartoznak az ízületekhez. Erősségükre jellemző, hogy sérüléskor rendszerint a csont törik el a szalag tapadási helyén, és a szalag sértetlen marad.

Az ízületekben a következő mozgások lehetségesek: hajlítás, feszítés, közelítés, távolítás, forgómozgás.

fáj az ízületi hüvelykujj

Azokat az ízületeket, amelyekben minden irányú mozgás létrejöhet, szabad ízületnek nevezzük. Az osteo-arthritis olyan degeneratív ízületi betegség, amely teljesen átfogja az ízületi problémákat, és csaknem mindenkit elér életének valamelyik szakaszában. Az osteo-arthritis idült gyulladás tüneteivel fájdalommal járó csontbetegség.

A probléma legtöbbször a csípőben, a térdben, az ujjakban és a gerincben jelentkezik, de megtámadhatja bármely ízületet vagy ízületegyüttest.

térd ízületi betegség

Sokan tévesen túlerőltetéssel magyarázzák állapotukat. Nem erről van szó, úgy alakult ki, hogy csak az ízület kis részét használtuk, az ízület teljes mozgásképességének kihasználása helyett. Aktív ízületben egészségesebbek a porcok mint a passzívban. Azok a betegek, akiknek azt mondják, hogy a gyulladás az öregedés jele, gyakran kérdezik, hogy a jobb térdük mitől lett öregebb, mint a tünetmentes bal.

miért fordul elő ízületi fájdalom

Ha figyelünk arra, hogy mennyit és hogyan mozgunk, és betartjuk az egészséges táplálkozás alapszabályait, megelőzhetjük az ízületi gyulladást. Arthrosis: túlterhelt ízületek kopásos elváltozása.

Merev izmok, csomók a vállban? – 2 forradalmian új módszer a gyógyításban!

A folyamat a porcot újjáépítő sejtek szabálytalan működésével kezdődik, majd a porc vízvisszatartóvá válik, megduzzad, fellágyul, végül repedések keletkeznek rajta. A porc alatti csontrétegben apró üregek képződnek, a széleken látható és térd serozus ízületi gyulladása kinövések keletkeznek, az ízület már nem képes a normális mozgásra. A folyamat előrehaladtával, a fájdalom, a mozgáskorlátozottság, végül ízületmerevség jelentkezik.

Az ízület kímélése az anyagcsere lelassulása miatt, ront az állapoton. Rendszeres keringésjavító masszázs, óvatos tornáztatás hozhat javulást.

Önmasszázs - a vállak kezelése Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a vállunkkal. A csuklyás izom szinte mindenkinek állandó feszültségben van, itt hordozzuk a terheinket.

Az ízületek reggeli bejáratásához ajánlom a Japánban kifejlesztett Do In önmasszázst! Search for:.