Fitneszedzés otthon | TermészetGyógyász Magazin

Ami jó a térdízületekre

Rengeteg embernek fáj a térde, a csípője, ám ez nem befolyásolja a rendszeres mozgásban. Holott ilyen panaszok esetén feltétlenül fontos lenne ízületkímélő sportokat választanunk, amelyek nem rontják tovább a helyzetet. Ebben a kérdésben ad tanácsot dr.

1. Ne pihenjünk túl sokat!

D A fájós térdet kímélni kell! Ami jó a térdízületekre alsó végtagon a leggyakoribb problémák a térdet érintik, mivel ez a szervezet legbonyolultabb ízülete. Már egy kis sérülés vagy akár a kóros bokabedőlés miatt kialakult lábdeformitás, kezeletlen lúdtalp esetén is túlterhelődik a térd, ami beindítja az ízületi kopás folyamatát.

térdfájás isiában

Ez akár már éves korban is elkezdődhet, és terhelés hatására a kopás folyamatosan fokozódik. Sajnos azonban tünetet csak évekkel később okoz.

Ha tehát fény derül egy ilyen esetre, mindenképpen tehermentesíteni kell a térdet, legalábbis olyan sportot űzni, amely nem terheli nagyon az ízületi porc ot, ami jó a térdízületekre, de erősíti a térd körüli izmokat.

  • Általában más a fájdalom oka a fiatalabb korosztályhoz tartozóknál, és más az idősebbeknél.
  • A térd kezelését meghaladja
  • A futás előnyeit senkinek sem kell bemutatni: erősíti az izmokat, növeli az erőnlétet, javítja a légzést és a keringést, szükség esetén segít csökkenteni vagy szinten tartani a testsúlyt, oldja a stresszt, elősegíti a jó alvást, és még hosszan sorolhatnánk.
  • Az úszás hasznos a csípőízület artrózisában
  • A váll sérülések kezelése

A kivizsgálásban és a megfelelő életmód, mozgásforma kiválasztásában is elkerülhetetlen lenne a szakorvos közreműködése — ismerteti dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical ortopéd orvosa.

Account Options

Elsősorban ilyen az úszásamely során érdemes felváltva gyors- és hátúszásban edzeni. A mellúszás azért nem ajánlott, mert az egy kicsit csavarja a térdízületen belüli szalagokat.

nagyon forró kezek és fájó ízületek

Csípőízületi problémák esetén azonban kifejezetten jót tesz a mellúszás a széles ívű lábtempó miatt, amely megelőzheti a később kialakuló ízületi zsugorodásokat. A biciklizés is szóba jöhet, különösen, ha sikerül deréktámaszos ülésben tekernünk, amely enyhén hátradöntött helyzetben van.

ízületi betegség növekedése

Csípőízületi kopásos betegeknél is ideális megoldás lehet egy ilyen szobabicikli. A lényeg, hogy semmiképpen se görnyedjünk előre a kormányhoz, így a derekat sem terheljük. A tekeréssel is csínján kell bánni, akinek térdízületi kopása van, semmiképpen se tegyen rá ellenállást, mintha hegynek föl menne, mert ez ugyanolyan terhelést jelent, mint a futás.

Térdfájdalom kezelés akupunktúrával

Kevesen gondolják, de a mindennapi, kemény talajon történő gyaloglás is elkoptathatja a térdízületet év alatt. Az elliptikus trénerről elterjedt, hogy nem terheli a térdet, de ez így nem feltétlenül igaz.

Különösen, ha ami jó a térdízületekre kialakult a térdízületi kopás, még ettől a terheléstől is óvakodni kell. Az ugrálós edzések, a különböző aerobikfajták csakis egészség ízületű embereknek ajánlott, bár ezeknél magas a sérülésveszély. Ezek a mozgásformák a nők szempontjából más veszélyeket is hordoznak: elgyengülhetnek a záróizmok, ami vizelettartási problémákat okozhat később. Alternatívaként szóba jöhet a tai csi és a mediball, amelyek finom hullámmozgásukkal kifejezetten kíméletesek, javítják az ízületi porc táplálkozását, és élvezetesek is.

A jóga, a pilates, a body art is remek választás lehet, ha illik a személyiségünkhöz a lassabb, meditatívabb mozgásforma és ha kihagyjuk a térdeplő gyakorlatokat.

A túl sok és a túl kevés is árthat

Érdemes a mozgásformákat váltogatni, mivel így fejlődik harmonikusan az izomzat és változik az ízületi terhelés. Legalább heti 6 x 30 percet rászánni a mozgásra, akár más megosztásban is, de sosem kampányszerűen, a lényeg a rendszeresség.

Follow The Flow - Nem tudja senki [OFFICIAL MUSIC VIDEO]

A kardiomozgást és a súlyzós, rezisztencia-gyakorlatokat ajánlatos kombinálni és legalább az edzések megtervezésénél igénybe venni személyi edző segítségét.