Futás utáni térdfájdalom? 7 bevált módszer - Gerinces:blog, a hátoldal

Futó ízületek térdkezelése

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség.

You have Successfully Subscribed!

De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat!

  • Csontritkulás kezelése gyulladáscsökkentő gyógyszerek
  • Gél-glükozamin-kondroitin ár
  • Megoldás az évek óta tartó térdfájdalomra!

Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a gerincízületek gyulladásának kezelése sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás.

Ahogy növekszik a sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, és még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak gyakorisága is.

futó ízületek térdkezelése

Túlterheléses ártalomnak nevezzük azokat a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki. Ez annyit jelent, hogy futó ízületek térdkezelése szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri.

Mi okozza az égető érzést a térdben?

Ennek következtében a szövetek adott esetben ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket. A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen emelkedő edzésintenzitás, nem megfelelő sportszerek, illetve sportpálya következtében alakulnak ki.

Futás következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek. Mi okozza a térd fájdalmát? Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető futó ízületek térdkezelése. Gondoljuk el, ha valaki 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg. Minden egyes lépésnél a futó ízületek térdkezelése megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti a lábszárra.

Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kialakulására kell számítanunk. A térdkalács csúcsán és a bázisán a combizom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, mely miatt sokszor abba kell hagynunk a futást.

Hallott már az ITB szindrómáról? Most fog! Hazánkban sok futó az angol szakirodalomban használt nevén - ITB szindrómának - ismeri.

Frányó Eszter

A combcsont külső oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térdfájdalom szinovitisz hajlítása közben átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben. Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg.

Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, majd gyulladásához vezethet. A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést! A helyzeten tovább ront, hogy sokan a túlsúly miatt kezdik el a sportot, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el.

A sérülések legtöbbje a túlzott igénybevételnek köszönhető.

Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak. A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart.

A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, a nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás. Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat?

Szerző: Gazdag András Már 14, BlogSportTérdpanaszok Nincsenek hozzászólások Végre itt a jó idő, ami egyeseknél azt is jelenti, futó ízületek térdkezelése ismét előkerülnek a futócipők és azonnal célba veszik a város futópályáit. Ilyenkor fordulnak elő sajnos, a hirtelen terhelés miatt kialakuló térdfájdalom, ízületi fájdalom, futó térd. Habár a reklámok azt hangsúlyozzák nincs idő a fájdalomra és elég ilyenkor csak a tablettákra és krémekre hagyatkozva várni a javulást. Úgy gondolom a mai kor tudatos embere igen is szeretne a dolgok mögé látni és valós megoldást találni a problémára! Facebook Twitter LinkedIn Először is nézzük, mi az a rész ahol a fájdalom jelentkezik?

Tippek A túlterheléses ártalmak gyógyításában a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés. Fusson puhább talajon!

A térdfájdalom a futó - futó térdkezelése során - Egészségügyi Sérülések - 2020

A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos szempont lehet. Fokozatosan növeljük a távot! Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról. A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk! A táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást. Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz.

futó ízületek térdkezelése

Merevebbek vagyunk, lassabb a szövetek regenerációja terhelést követően. Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk! Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt! Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének!

Az edzések után is fontos, hogy még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat! Futó ízületek térdkezelése sokat segít a regeneráció gyorsításában a stretching, az izmok passzív nyújtása. Vegyük komolyan testünk jelzéseit!

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól?

Sportolás közben figyeljünk a testünk jelzéseire! Ezek jelentkezése esetén semmiképpen se erőltessük tovább a sportolást!

Alsó vonal Getty ImagesPeopleimages A futók és más sportolók egyik leggyakoribb sérülése a fájdalmat közvetlenül a térd sapka mögött és környékén okozza. Minden alkalommal, amikor eltalálod a lépést, hatással lesz egy hajlított térdre, ahogy ezt az ugrást előre vesszük, és ez az, ami a fájdalmat okozhatja, különösen akkor, ha a mechanikád ki van kapcsolva.

Ilyenkor sokan megnyugszanak, úgy gondolják, csak egy átmeneti kis fájdalom volt és ismét futnak, sőt ugyanazt a hosszabb távot választják. Ne tegyük! Ilyenkor kezdjünk lazábban, kisebb távokkal, figyelve a fájdalom ismételt kialakulására. Futó ízületek térdkezelése ismét kialakul, úgy hosszabb kihagyást kell alkalmaznunk! Pihentessük térdeinket! Ha már kialakult a baj, néhány hétre hagyjuk abba a futást.

A porckopásos térd gyógytornája

Sokszor segíthet más, futással nem járó sportokra való átnyergelés. Ilyen lehet például egy laza kerékpározás, úszás.

futó ízületek térdkezelése