Csupa hasznos

Csípőizületi fájdalom terhesség alatt

Mikor kell orvoshoz fordulni terhesség alatti rosszullét esetén? - galeria56.hu

Ahogy nő a pocak, javasolják hogy oldaladon feküdj, kerülve a háton fekvést, ugyanis a baba növekvő súlya nyomhatja valamely ideget, ami szédülést, rosszullétet okoz, és a baba vérellátását is akadályozza. A has méretének változása hamarabb elindul mint a baba súlyának tényleges csípőizületi fájdalom terhesség alatt, így érezhetjük hogy nem sokkal nagyobb a pocak mint pár hete, mégis nehezebb megtalálni a megfelelő alvási pózt.

A szervezetet rengeteg stressz éri, a várandóssággal járó plusz súly, illetve a terhességi hormonok hatásai is megterhelést jelentenek a kismamának. A hátfájás, csípőfájdaloma csípőig lefutó fájdalom, a comb- és hüvelyi fájdalom mind gyakori problémák a terhesség harmadik trimeszterében.

Míg kisebb súllyal rendelkezik a baba, elég egy kisebb párnát behelyezni a lábak közé és felhúzott térdekkel aludni, de az utolsó két hónapban sokszor ez kevésnek bizonyul. Az egyre növekvő pocak egyre nagyobb nyomást gyakorol a gerincre, miközben a csípő is felkészül a szülésre. Oldalfekvésben a csípő és a térd által bezárt viszonylag nagy szög, komoly fájdalmat tud okozni a csípőben és a keresztcsont tájékán.

Megoldás hogy a kisebb párnát nagyobbra cseréljük, minél kisebb legyen a bezárt szög.

csípőizületi fájdalom terhesség alatt

A has feszülését felhúzott lábakkal érhetjük el. Az utolsó két hónapban a baba nagy súlya további kellemetlenségeket szül és ilyenkor ajánlják a szoptatós párna használatát. A párna eredeti rendeltetése a kényelmes szoptatási póz felvétele, de elvileg alkalmas pihenésre is.

csípőizületi fájdalom terhesség alatt

A párna a babzsákokban is használatos gyöngyökkel van kitömve, így könnyen felveszi a test alakját. A használati utasítás szerinti póz ugyanakkor egy friss párnával kivitelezhetetlen, ugyanis nincs az a has méret amelyet fel lehet fektetni kényelmesen a hengerre.

Számos olyan tevékenység van, amely csípőfájdalmat okozhat. Ezek súlyossága és kezelési módja jelentősen eltérhet Lássuk a csípőfájdalom életmódbeli okait sorban! A fájdalom a terhesség bármelyik szakaszában jelentkezhet, azonban a második és harmadik trimeszter környékén valószínűbb.

Rövid pihenésre alkalmas, de egész éjszakára sajnos nem. A hasnak ebben az időszakban már kell a támasz, 6 órát ugyanis a gravitáció húzza lefelé, amely felerősítheti a striák kialakulásának esélyét, és erős hasizom esetén is könnyebben történik meg, amit senki sem szeretne, hogy szülés után a hasizom ne nyerje vissza eredeti feszességét.

csípőizületi fájdalom terhesség alatt

A gerincednek is jól esik, ha nem húzza előre még erősebben a baba. Tapasztalatim szerint a  hengerpárna kiváló a megfelelő támasztásra a csípő tájékán, de a hasat felfektetni igen kényelmetlen nem csak a mamának de a babának is. Mindenki tapasztalja ki a megfelelő pózt, a szoptatópárna kiválóan kiegészíthető memory habos fejpárnával.

csípőizületi fájdalom terhesség alatt

Amikor a memory habos párna már nem elég a lábak közé, cseréd le a szoptatós párnára és tedd hasad alátámasztásának a memory habos párnát. Ha szépen felfekszik a has jobb minőségű párna kell hozzánem kapálózik a baba, akinek amúgy sincs már túl sok hely odabent.

csípőizületi fájdalom terhesség alatt

Szoptatós párna a lábak között elhelyezve kellemes távolságot biztosít a térdeknek, így a csípőfájdalom is elkerülhető. Ha patkóformában helyezed el a hengert gerincednek is támaszt nyújthat, ugyanakkor ehhez kell egy türelmes és megértő pár, aki kénytelen kisebb helyen elférni és az összebújás is nehézkesebb kreativitás kérdése, nagy párna esetén a kifli póz kivitelezhető és tényleg kényelmes: Használd a párnát napközben a kanapé előtt ülve, a derekadat támaszt be, amikor csak tudod, hogy elkerüld a csípőizületi fájdalom terhesség alatt.

Médiaajánlat Kedves Látogatóink!

Ahány ház, annyi szokás, de minden esetben fontos hogy kellő biztonságot biztosíts gerincednek.