5 ritkábban előforduló, de kezelést igénylő sportsérülés

Csípő sport sérülések, Sérülések az úszósportban

Tartalom

    csípő sport sérülések

    Vádli és sípcsont 3. Csípő és ágyék sérülései Ugyanakkor kimutatták, hogy a kor nem befolyásolja a sérülések kialakulásának kockázatát.

    csípő sport sérülések

    Futás során a veszélyeztetett testrészeink a következők: hát, csípő, térd, lábszár, lábfej. Ezek a problémák nagy százalékban a rossz kerékpáros-kerékpár összhangnak köszönhetőek, melyeket két csoportra oszthatunk: 1.

    csípő sport sérülések

    Rosszul beállított kerékpár 2. Fizikális rendellenségek, melyek kerékpározás során, vagy hibás üléspozíció miatt erősödnek Úszó sérülések A vízben a négy úszásnem sérüléseinek a gyakorisága messze eltérhet egymástól.

    csípő sport sérülések

    Míg a gyorsúszók között kiemelkedően magas a vállsérülések aránya, addig a mellúszásnál a térd a leggyakoribb probléma forrása, míg a pillangó esetében közel azonos a váll, a gerinc és térdbántalmak aránya Luechtenberg Az csípő sport sérülések hobbi szinten űzése viszont meglepően alacsony sérülési kockázattal jár.

    Nem meglepő, hogy a sérülések legnagyobb része a kerékpárhoz és a futáshoz köthető.

    csípő sport sérülések

    Kerékpáron van a legtöbb sérülés, mely elsősorban a terhelés a vállízület iszap kezelése köszönhető, míg futáson inkább a technikai hiányosságok okozzák a problémákat. A veszélyeztetett testrészek megegyeznek a már korábban, sportáganként említettekkel.

    Sérülések megelőzése A sérülések kockázatát sosem tudjuk a nullára csökkenteni, ugyanakkor megtehetünk mindent annak érdekében, hogy a túlterhelés és a technikai hiányosságok okozta rendellenességeket elkerüljük.

    LÁB IX. Csípő Testünk egyik legnagyobb ízülete. A törzs rajta keresztül kapcsolódik az alsó végtaghoz, így a testsúly terhelés átvitelében, illetve a térben való dinamikus mozgások kivitelezésében fontos szerepe van.

    A technikai hibák javítására megvannak a megfelelő módszerek, melyek például a segédeszközök, a görgőn vagy spinningen végzett technikai edzések, vagy épp a mezítlábas futás elsajátítása.

    Ezen felül a megfelelő és elégséges erősítés és nyújtás is a megelőzés elengedhetetlen része, de mindennél fontosabb az egyénre szabott edzés - pihenés arányának megfelelő megválasztása.

    csípő sport sérülések