Gasztro: Tények és tévhitek az avokádóról - recept | galeria56.hu

Avokádó közös előkészítése. Betűméret:

Köszönjük, üzenetét elküldük a szerzőnek. Bezárás Köszönjük, üzenetét elküldük a címzettnek.

Hogyan válasszuk ki az avokádót

Bezárás Krisztina O'Brien Tetszett a cikk? Az avokádó csak pár éve került be a magyar piacok, boltok kínálatába. S a megjelenése óta állandó vita tárgyát képezi.

avokádó közös előkészítése

Gyümölcs-e vagy inkább zöldség? Hizlal-e vagy fogyaszt? Egészséges-e vagy egyenesen mérgező?

avokádó közös előkészítése

Az aligátorkörtéről, ahogyan másként nevezik, az utóbbi időkben több cikk született, mint például a retekről. De állíthatjuk, hogy ezeknek az információknak a avokádó közös előkészítése csupán a fantázia szüleménye lehet, hogy a retekről azért nem írnak annyit, mert nehéz róla fantáziálni? Csípőzsír-csontritkulás egyik legenda, hogy az avokádót csak korlátozottan fogyaszthatjuk, mert mérgező.

Az avokádó megfőzve keserű, az éretlen termések pedig mérgezőnek számítanak. A terméseket a betakarítás után 1—2 hétig tárolni kell, hogy a héj a gyenge nyomásnak engedjen. Fogyasztásához a termést fel kell vágni vagy törni, a kőmagot pedig el kell távolítani; a lágy terméshúst sóval és borssal szórják meg, citromot vagy ecetet csepegtetnek rá, illetve más módon fűszerezik, majd a héjból kikanalazzák. Különösen kedvelt guacamole, egy pikáns étel, amit a pépesített vagy kockára vágott terméshúsból készítenek hagymával, fokhagymával, egy csepp olívaolajjal, citrommal vagy zöld citrommal és borssal, csilipaprikával vagy tabascóval fűszerezve, és mártásnak vagy salátának használják.

Tény, hogy a teljesen éretlen avokádó és a levelei tényleg tartalmazhatnak mérgező anyagokat a lovak, a kecskék és a nyulak számára, már amennyiben takarmánynövénynek használnánk. Van táplálkozástudománnyal is foglalkozó publicista, aki állítja, hogy a levelek mérgezőek lehetnek az emberek számára is.

Egy nap elég egy gyümölcs elfogyasztásához.

A világért sem bátorítanánk senkit az éretlen avokádó vagy avokádólevelek fogyasztására, de halálesetről nem találtunk adatot, arról meg különösen nem, hogy az érett gyümölcsnek bármily mérgező hatása lenne. Sőt, a legtöbb táplálkozáskutató egyenesen szuperételnek titulálja. Talán nem lehet véletlen, hogy egyes arab országokban az avokadó úgy a babák első étke az anyatej után, mint nálunk a sárgarépa- vagy az almapép.

Olvasási mód:

Szóval, nem kell végrendelkeznünk ahhoz, hogy nyugodtan együk. Nem kevesebb, mint 11 vitamin  és 17 ásványi anyag  találtatik benne.

avokádó közös előkészítése

Kitűnő antioxidáns, A, B1- B2- B3- B6- B6-,C- és E-vitamint tartalmaz, valamint káliumot, kalciumot, nátriumot, magnéziumot, foszfort és vasat is. Remek szer a depresszió, levertség és fáradtság ellen, jó hatással van az emésztésre, és jót tesz a csontjainknak is.

Ezek után nem nehéz elképzelni, mi történt volna Popeye-jel, ha nem spenóton, hanem avokádón éldegélt volna meglehet, hogy ezt a verziót még viszontlátjuk valamelyik jövendőbeli mozifilmben. Az amerikai University of California kutatása szerint az avokádó luténben is gazdag, amely komponens védi a növényeket a nap káros hatásaitól és az emberi retinának is hasonló szolgálatokat tesz. A gyümölcs fogyasztása tehát megóvhat a hályog kialakulásától, és egyéb, a látással kapcsolatos degeneratív betegségekkel szemben is hatásos.

Új íz.

Érett avokádó kiválasztása

Csakhogy van olyan jótékony zsírsav, amely nemhogy nem hizlal, de kifejezetten előnyös a szervezetnek, és az avokádóban pont ebből van túltengés körülbelül 20 g a ból a jó oldalon áll. A többszörösen telítetlen zsírsavak rendkívül jó hatással vannak a szívre, az erekre és direkt avokádó közös előkészítése a koleszterinszintet.

Na, de nézzük ezt a bizonyos zsírtartalmat számszerűleg is.

avokádó közös előkészítése

Egy fél érett avokádó 30 gramm zsírt, és körülbelül kalóriát tartalmaz. Ez kevesebb, mint a humuszé gmás olajos gyümölcsé, vagy a vajé kalória 20 g vaj.

Mi az avokádó

Pont  ezért, ha vaj helyett avokádókrémet kenünk a pirítósunkra, máris jók vagyunk nemcsak a vonalainkat, de a tápértéket illetően is. Az avokádóból csinálhatunk szószokat, krémeket, tehetjük salátába, készíthetünk belőle krémlevest vagy a főzés végén adhatjuk más levesekhez. Például a mexikóiak előszeretettel használják levesbetétnek a korianderes  paradicsom- de még a kukorica-krémlevesbe is nem szabad főzni, mert akkor megkeseredik. A legismertebb, pirítósra kívánkozó avokádókrém a guacomole, ami manapság egyre több hazai bisztró, kávézó, söröző étlapján feltűnik.

avokádó közös előkészítése

Íme egy Jamie Oliver-féle változat! Két érett avokádót egy felet apróra darabolva félre teszünk és egy újhagymát feldarabolunk, néhány kemény húsú paradicsomot a felét félretesszük és egy kis piros chilipaprikát kimagozunk, és mindezt egy fél citrom levével és kevés friss korianderlevél társaságában botmixerrel simára kikeverjük.

Ezután hozzátesszük a félretett avokádódarabokat és még egyszer átkeverjük.

Avokádó gyors előkészítése

A krémet csak ezután sózzuk és borsozzuk lehetőleg frissen őrölt fehér borst használjunkés már kenhetjük-mártogathatjuk is. Ha valaki nem bírja az erőset, avokádó közös előkészítése chili paprika kihagyható.

avokádó közös előkészítése

Az avokádó, ha túlérik, megszálkásodik, de ez semmit sem változtat az élvezeti értékén noha kicsit macerásabb az elkészítése, mert nehezebb krémesíteni. Ha így már nincs gusztusunk hozzá, akkor készíthetünk belőle remek pakolást, mert szuper bőrápoló szer a kiszáradt, kirepedezett vagy ekcémás bőrre.

Avokádó ki mit tud

Ha kedvet kaptunk az avokádóhoz, akkor már csak néhány tudnivaló hiányzik. A legegyszerűbb és legpraktikusabb, ha a fél darabokat a héjukban hagyva hosszant és keresztbe késsel mélyen berácsozzuk, majd egy határozott mozdulattal kifordítjuk.

A megbarnult avokádónak egyébként semmi baja, csak éppen nem gusztusos.