A futás és az ízületek - galeria56.hu

Térdfájdalom és futás

A sérülések legtöbbje a túlzott igénybevételnek köszönhető.

térdfájdalom és futás

Általában heti km lefutása felett növekszik meg a sérülések kockázata. A magas intenzitású mozgás pl. A futásnál az ízületek és a csontok terhelése leginkább a futás jellegéből adódik.

A futás és az ízületek

Futás közben a láb ízületei komoly terhelésnek vannak kitéve, köszönhetően a kemény felületű járdáknak, a helytelen cipőnek, illetve a rossz futástechnikának.

Kis mértékben számít ugyan, hogy hol futunk, de az ízületekre nehezedő terhelést elsősorban a test súlyából adódó energia adja.

térdfájdalom és futás

Futás közben egy-egy lábra érkezéskor a térdízület a test súlyának átlagosan nyolcszorosának megfelelő ütközést visel el. Minél hosszabb a láb levegőben töltött ideje térdfájdalom és futás minél nagyobbak a lépésekannál nagyobb ez a becsapódási energia.

Porckopás gyors kezelése

Természetesen igaz az, hogy az abszolút merev beton a rugalmatlansága miatt ebből jóval kevesebbet nyel el, mint mondjuk egy rugalmasabb futáshoz tervezett gumiszőnyeg vagy egy futópad, ám a láb leérkezésekor az ütközési energia nagy részét mindenképp az ízületek nyelik majd el.

Hogy megóvjuk ízületeinket a károsodástól, először is mindig tartsuk be a fizikai terheléseknél a fokozatosságot.

Így kíméljük a térdet futásnál

Rendszeres edzéssel, kis lépésekben történő terhelés növelésével igyekezzünk elérni a kívánt sportteljesítményt. Tanácsos előbb úszni és kerékpározni, illetve nyújtó és lazító tornával kíméletesen felkészíteni az izmokat és ízületeket a nagyobb munkára.

térdfájdalom és futás

Fontos, hogy sose feledkezzünk meg az ízületek alapos bemelegítéséről az edzés elején. Akinek már volt vagy van ilyen jellegű problémája, az adott területet óvatosan, de alaposan melegítse be.

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól?

Az ízületet nem kell nyújtani, de az azt mozgató izmokat igen! Az izmok megfelelő nyújtása során a szalagok is nyúlnak valamennyit épp annyit, ami elegendő.

térdfájdalom és futás

A túl laza szalagok ránduláshoz, ficamhoz vezethetnek. Lényeges, hogy a futáshoz mindenképpen olyan cipőt válasszunk, mely a sarok, a láb és a lábboltozatunk számára a legkényelmesebb és leginkább védő hatást gyakorolja. Ugyanakkor a cipő legyen kellően hajlékony is.

  • Csak most kezdtem futni, miért fáj mégis a térdem? - EgészségKalauz
  • Anya, hogyan kell kezelni az ízületi gyulladást
  • A térdproblémák tünetei változhatnak októl és a súlyosságtól függően.
  • Nyáron sokan kedvet kapnak a sportoláshoz, futni, kerékpározni, edzeni kezdenek, ám nem kevesen vannak, akiket néhány hét után feladásra késztet a térdfájás.
  • Ízületi fájdalom a lábnál, mit kell tenni
  • Sertésháló artrózis kezelés
  • Gyógyszerek a gerinc kenőcsének osteochondrozisához
  • Hogyan kell kezelni a duzzadt ízületet az ujján

Futás számára olyan cipőt kell választanunk a megfelelő stabilitás biztosításához, melyeknél a sarokrész szélesebb, mivel futásnál gyakran a sarkunkra érkezünk, ami térdfájdalom és futás jelent az ízületeknek.

Érdemes tudnunk, hogy a cipők km-t követően elvesztik rugalmasságukat és ütődéselnyelő képességüket. Ne feledjük, hogy olcsóbb idejében lecserélni a futócipőt, mint heteken keresztül orvoshoz járni az elhasznált cipő okozta sérüléseinkkel.

  • Futás utáni térdfájdalom elkerülésére | Harmónia Centrum Blog
  • Hogyan kezeljük a nyaki ízületet
  • Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén?
  • Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos számos hasznos tanáccsal szolgál, amelyekkel kezelhető, kivédhető a fájdalom.
  • Könyök-sprain kezelése
  • Ízületi növekedések betegsége
  • Gyengeség és fájdalom a könyökízületben
  • Coxarthrosis deformáló artrózis kezelése

És ami még nagyon fontos, hogy ne vegyük félvállról a figyelmeztető jeleket, mert a fájdalom jelzi, hogy valami nincs rendben a szervezetünkkel.