Mit lehet tenni?

Szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel hírlevelünkre!

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

Hozzájárulok, hogy a woohoo. Feliratkozás Nem kell lemondanod az edzésről az ízületi panaszok miatt!

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

Kincses Era Legyen szó fiatalról, idősről, fitnesz-őrültekről vagy sportújoncokról, a térdfájás kortól és konditól függetlenül bárkinél jelentkezhet. De akkor sem szabad kizárnunk az életünkből a sportot, csupán érdemes áttérnünk a könnyített gyakorlatokra!

7 Best gerincfajdalom csökkentése images | Porckorongsérv, Egészség és fitnesz, Egészség

A térdfájás kiváltó oka sokféle lehet: a megerőltetés, a porckopás, a különböző szalag- és porcsérülések, de akár immunrendszeri betegség vagy hétköznapi sérülések is állhatnak a hátterében. Ilyenkor fő az óvatosság, de nem szabad átesned a ló túloldalára sem, hiszen ha mindig csak akkor edzenél, amikor a térded kifogástalan állapotban van, nehéz lenne megfelelő kondiban maradnod.

De biztos, hogy szabad ilyenkor edzeni? Az ízületi fájdalom súlyosságától függetlenül szinte mindig van mód arra, hogy a térdkímélő edzés mellett dönts. Olyan gyakorlatokat válassz, amiket fekve vagy ülve is végezhetsz, és főként a törzset, illetve a felsőtestet dolgoztatják meg.

Nem kell lemondanod az edzésről az ízületi panaszok miatt! 3 szuper gyakorlat térdfájósoknak

Ha csak az egyik lábad sérült, az sem elvetendő ötlet, hogy csupán a másikkal eddz. A Journal of Science szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához Medicine in Sport es kutatása szerint ugyanis a cross-over hatásnak köszönhetően, a jó lábat megdolgoztatva, a sérült láb is erősödik kissé.

  1. Nyak váll fájdalom szédülés
  2. Fájdalom és fájdalom az izmokban és az ízületekben

Mi az, amire mindenképp figyelni kell? Ha fáj a térded, az elsődleges dolgod edzés során, hogy szem előtt tartsd a diszkomfortérzeted. Mindenképp zárd ki a rutinodból az olyan gyakorlatokat, amik jelentősen növelik a fájdalmat, variáld a gyakorlatokat!

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

Az altestet edző gyakorlatoknál például jelentősen mérsékelheted az ízületekre nehezedő terhelést, ha csökkented a térd hajlásszögét. A csípőd döntésével vagy a terpeszed növelésével azt is szabályozhatod, hogy a térded mennyire vándoroljon előre. Ha a sarkadra helyezed a testsúlyod, a csípődet terheled a térdeid helyett.

10 gyakorlat, amelyek megakadályozzák a térd kattogását és fájdalmát

Az altest erősítése kulcsfontosságú a térdfájdalom megelőzésében és enyhítésében. Amikor ezt a területet edzed, lehetőleg olyan gyakorlatokat válassz, amelyeknél a lábfejed nem mozdul a talajról, azaz a térded is stabil pozícióban marad. Jobb félni, mint megijedni! Ha visszatérő térdfájással küzdesz, esetleg egy gyakorlat két napon túli fájdalmat vagy duzzanatot eredményez, mindenképp keress fel egy fizioterapeutát, sport- vagy ortopéd orvost.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

Próbáld ki ezt a 3 térdkímélő gyakorlatot! Döglött bogár póz A törzs szerepét sokszor alábecsüljük a térd tehermentesítése kapcsán.

Izületkímélő gyakorlatok

Ne feledkezz meg az erősítéséről! Ezzel a mozdulatsorral bemelegíthetsz az altestet edző gyakorlatok guggolás, kitörés előtt. Feküdj a hátadra, emeld égnek a karjaidat és a lábaidat, a térdedet pedig hajlítsd be. Szorítsd a derekad a talajhoz és feszítsd meg a törzsed. Ereszd le az egyik lábad közvetlenül a talaj fölé, közben pedig az ellentétes karoddal ugyanezt a mozdulatot végezd a fejed felett.

Tartsd meg a pózt, majd a törzsed megfeszítésével emeld vissza a végtagjaidat a kiinduló helyzetbe.

Térdfájás ellen jöhet a sport - kezdj neki még ma!

Ismételj a másik lábaddal és karoddal. Falgyakorlat Wall Press Ez a fizioterápia egyik népszerű gyakorlata, ami a középső farizmot, és ezáltal a medencét szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához erősíti. Állj a fal mellé zárt lábbal, a falhoz közeli lábad körülbelül 15 centire legyen a faltól.

  • Az ízületek fáj a voltaren kezelés
  • Az edzés egyik leggyakoribb hátráltató tényezője a térdfájás.

Húzd fel a falhoz közeli lábad, derékszöget zárjon be a combod és a térded. Nyomd a térded és a combod alsó felét a falhoz, a lábfejed és a lábszárad viszont ne érintsd oda.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához

Tartsd ki a pózt, majd fordulj meg, és végezd el a gyakorlatot a másik oldaladon is. Merevlábas felhúzás Romanian Deadlift Fókuszálj a csípőd hajlítására és nyújtására, ezzel erősítve a farizmod, és minimalizálva a térdedre nehezedő nyomást.

Állj csípőszélességű terpeszbe, a kezeidben tarts súlyzót lefelé fordított tenyérrel markold a csípőd előtt, leengedett karral.

6 gyakorlat az erősebb térdekért

Húzd össze a lapockáidat és feszítsd meg a törzsed. Szép lassan told hátra a csípődet, közben finoman hajlítsd a térdeidet is, a súlyokat a combod felé közelítve. Miután a térded vonalánál lejjebb értél a súlyzóval, tartsd ki a pózt. Helyezd a sarkadra a testsúlyod, feszítsd meg a farizmod, és told vissza a csípőd a kiindulóhelyzetbe.