Felkészülni, vigyázz...! Indul a futás és zsírégetés

Hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz. Ízületi fájdalmak okai és kezelése

Felkészülni, vigyázz!

Szeretettel tálalva

Indul a futás és zsírégetés Felkészülni, vigyázz! Indul a futás és zsírégetés Nincs szükség drága felszerelésre, sem konditerembérletre.

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Elég felvenni egy sportcipőt és elindulni. Az alap a megfelelő bemelegítés és nyújtózkodás. Igen, futásról van szó. Nem kell alkalmazkodni az edzőterem nyitvatartásához, sem a csoportos edzések idejéhez, nincs szükség drága bérletekre, sem belépőjegyekre.

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Ha nem szeretjük a korlátokat, akkor a futás a legjobb megoldás. Mellette szól az a tény is, hogy az egyik legjobb módszere a zsírégetésnek és a hatásos fogyásnak. Megfelelő ruházat Ha már eldöntöttük, hogy elkezdünk futni, a következő lépés a megfelelő ruházat beszerzése.

Kopásos ízületi megbetegedés (arthrosis, osteoarthritis)

Alapvetően csak egy valamire van szükségünk, mégpedig futócipőre. Hölgyek esetén még egy kényelmes sportmelltartó szükséges. A cipő kiválasztásánál gondoljunk arra, hogy futás közben a talpunk is egy kicsit meg lesz dolgoztatva.

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Ezért ne válasszunk egy még éppen jónak tűnő méretet, hanem néhány milliméterrel nagyobbat. A futáshoz választott sportmelltartó ne nyomjon, és ne húzzon össze, hogy mozgás közben ne akadályozza a légzést.

Miben fussunk télen, ha az átlagnál fázósabbak vagyunk

Ami a ruházatot illeti, nyáron válasszunk rövidnadrágot és rövid ujjú pólót. Amikor hűvösebbre fordul az idő, vegyünk fel hosszabb szárú elasztikus nadrágot. Télre szerezzünk be még egy szabadidő felsőt és dzsekit.

Sokan éppen mostanában vágnának bele az életmódváltásba, vagy térnének vissza az edzéshez, de mind a futásban, mind a kerékpározásban akadályozza őket a térdfájás. Arnold Dénes Arnold MSca FájdalomKözpont sebésze, fájdalomspecialista, akupunktőr a megoldási lehetőségekre hívta fel a figyelmet. A passzivitás és a túlzott aktivitás is árthat Bizonyított tény, hogy mind a nagyon magas, mind a nagyon alacsony szintű fizikai aktivitás rontja a térdízületek állapotát a középkorú felnőtteknél. A legtöbb krónikus betegséghez hasonlatosan ugyanis, az osteoarthritis, vagyis a kopásos ízületi gyulladás, és az egyszerű porckopás sem vezethető vissza egyetlen okra, kialakulásában szerepe van a genetikai és életmódbeli tényezőknek egyaránt.

További kiegészítő hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz a fejpánt, sapka, kendő vagy nyaki csősál. A legfontosabb a kényelem és a funkcionális anyag, amely jól szívja az izzadságot. Mielőtt nekifutunk Soha ne kezdjük futni bemelegítés és könnyű kocogás nélkül!

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

A szervezetnek és az izmoknak szükségük van bemelegítésre. A bemelegítés azért is fontos, hogy megelőzzük az esetleges sérülést. Amikor a test merev és fáradt, könnyebben megbotlunk. Bemelegítésnek megfelel a dinamikus stretching és az ízületek megmozgatása.

Bursitis nyáktömlőgyulladás Lúdtalp Kezelés előtt fontos a megfelelő diagnózis felállítása, amely megállapításához szakorvos felkeresését javasoljuk, aki megállapíthatja a fájdalom valódi okát. Futás miatti sarokfájás kezelése Akut fázisban a cél a fájdalomcsillapítás és a gyulladáscsökkentés. Ilyenkor mindig csökkenteni kell az aktivitást, amíg a fájdalom alább nem hagy. Minden sérülést követően általánosan az első javasolt szer, az Arnica montanaamely csökkenti a gyógyulás idejét és a szövődményeket.

A bemelegítés és kocogás szükséges ideje körülbelül 10 perc. Minden alkalommal növeljük az időtartamot, egészen 45 percig tartó gyaloglásig. Csak ezután kezdhetjük rögtön futással, melyet gyaloglással váltogatunk.

7 TIPP A FUTÁSHOZ

Heti 4 alkalommal, 30 percen keresztül 5 perc futás, 2 perces hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz váltakozva. A kezdő futók gyakran abba a hibába esnek, hogy az első alkalommal túlértékelik az erejüket, és másnap szinte mozdulni sem tudnak az izomláz miatt. Futás alatt ügyeljünk a helyes levegővételre, orron keresztül!

hogyan kezeljük az ízületeket a futáshoz

Jobban kihasználjuk a tüdő kapacitását. Mély levegővétel és teljes kifújás. A karoknak is fontos szerepe van futás közben. A karok legyenek könyöknél derékszögben, és a testtel párhuzamosan mozogjanak. A könyököt tartsuk a test mellett.

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

A kezeket ne szorítsuk ökölbe. Futás után A futástréninget fokozatosan, lassan fejezzük be! Fokozatosan lassítsunk, egészen sétatempóig. Futás után az izmok nyújtása következik. A bemelegítéssel szemben most statikus nyújtásról van szó.

Valóban tönkreteszi az ízületeidet a futás? A futás nemhogy káros, egyenesen hasznos az ízületeid védelme érdekében! Nyár van. Neked is veled született igényed a mozgás, ezért vágysz futni ilyenkor még abban az esetben is, ha évek alatt a számítógép mellett ülve elnyomtad magadban ezt az érzést.

Az izmok nyújtását végezhetjük állva, ülve vagy fekve.